GÜNEÞ UFUKTAN BÖYLE DOÐAR/ SOYUNALIM ARKADAÞLAR!
21 Þubat 2011 15:33 / 2318 kez okundu!
Bir beyefendi hocanýn buyurduklarýndan sonra dilime dað baþýný duman almýþ marþý dolandý niyeyse? Okul, öðrenci, hükümler, kadýnlar, dekoltelerden daral geldi demek…
Hazýr ufukta 8 Mart var, azýcýk soyunup dökünsek, ferahlasak, bu arada bu azýcýk açýklýða erkeklerin ne kadar dayanabileceklerini görsek, fena mý olur? Ne güzel þenlik olur…
Bendeniz ki artýk ununu eleyip eleðini duvara asmýþ, torun torba sahibi bir hatun kiþi, hadi dilinizi korkak alýþtýrmayýn kocamýþ deyin, böyle bir çaðrý yapmaya ar etmiyorsam, demek saçmalýk söyleyen çaðýrmýþ beni bu ar meydanýna. Keþke er meydaný olaydý diyeceðim, ama, görüyorsunuz iþte her zamanki gibi bir er kiþi tepip daðýtýyor ortalýðý… Yakýndýr en yukarýdaki makamdan da tekzip gelmesi yahut bu kulunu sumsuklamasý, er kiþinin tepip daðýttýðýný toparlamak temizlemek gene kadýnlara düþüyor.
8 Mart arifesinde ne güzel bir kapýþma bu böyle.
Ýyi ama iyi, pekiyi oluyor, þiddetlen ey darlýk, açýlýrsýn demiþ Hz. Muhammed, bayýlýrým bu sözüne, çekilemez hadler aþan Çeker beye de öðütlerim, bazý ilerici yargýlarýný peygamber efendimizin okuyup anlamasýný… Ama iþte her okuyan anlayamýyor, ne çare? Bir de þu sözü, ‘din, dosdoðru kiþi olmanýn kýlavuzudur’ Hatta o son kelime bile yok, dindar olmak nedir diye sorana yanýtý bu, ‘dosdoðru kiþi olmaktýr’… Did you understand sir Çeker?
‘Edep, özgürlük nedir?’ sorusuna da þöyle demiþ, aktaranlarýn yorumlayanlarýn yalancýsýyým ben, ‘utanýp arlanmayacaðýnýz her þeyi yapabilmektir’
Bunu da understand sir?
Sanmýyorum… Demek ki neymiþ biz nasýl toptan anlamýyorsak sizin derin bilginizi ve sözlerinizi, Allah Resulü böylelerinin de çýkabileceðini düþünerek bir milenyum öncesinden sözlerine açýklýk getiriyor, ama hani anlayan…
Þimdi gelelim sadede; Humeyni kafasý malum, fahiþeliðin kadýnýn cinsel açlýðý olduðunu ileri sürmüþ idi, dekolte/tecavüz/bunun sonu kerhane mantýðý yani üçgeninin iç açýlarý toplamý fahiþelik demek.
Babasý yahut erkek kardeþinin sözünü dinlemeyeni bile fahiþelikle damgalýyordu Humeyni ahlak komiserleri. On beþ bin Ýranlý kadýn 1979 yýlý 8 Mart’ýnda peçe zorunluluðunu kýnama gösterisi yaparken Tahran’da, Müslüman erkekler ‘peçe takmak istemeyen fahiþe olmak istiyor demektir. Kamýþýmý istiyorsan gel hadi, seni düzeyim’ diye baðýrarak, bilmem nereleri ellerinde, kadýnlarýn üstüne saldýrmýþtý. Bu yýlý ve bu olaný unutamam, hem kadýnlar gününe köhne zihniyetin mührünü vurmasýydý hem dünya çocuk yýlýydý hem ben ilk kýzýmý dünyaya getirmek üzereydim, bu üçünün de üstüne benzin döküp yakmaktý, yanýlmadýðýmý kayýtlardan da gördüm, Zand Dokht (Kadýnýn gizli dünyasý, sayfa;205, Arion yayýný) da yazmýþ, aynen, eksiði var belki fazlasý yok…
Irza geçme, kurbanýn utanç ve korkusu yüzünden en az bildirilen suçlardan.
Onca yýllýk meslek hayatýmda, kýz çocuðuyla erkek çocuðuyla, kadýnýyla erkeðiyle tanýk ve bilirkiþisi olmak zorunda kaldýðým tüm tecavüzlerde dil ile ikrar en son geldi bazen hiç gelmedi… Bu sokakta dekolte giyinme kelime oyunuyla tecavüze % bilmem kaç ortak olma lafazanlýðý, mantýksýzlýðýyla baþa geldiði gibi daha da çok, evin içindeki kiþilerden kaynaklanan ensest olaylarýydý, bunu bile bin bir dil oyunuyla kayda alýrdý memur mantýðý, mantýksýzlýðý. Erkek egemen toplumda suç da, erkeðe dayalý suç da erkek bakýþ açýsý süzgecinden geçirilir kaðýda öyle düþerdi.
Bu ne yaman çeliþkidir? Koruyucu kollayýcý aile, kabile ortamýnýn kadýn için tecavüze yataklýk etmesi, kadýnýn tecevüzcüsüyle evlendirilerek suçlunun aklanmasý, potansiyel tecavüzcünün kadýnýn huzur ve geçim garantisi sayýlmasý…
Ne onunla, ne onsuz…
Tecavüz, rasmeres gelmez olasý, erkek gücünün ve türünün kesin sýnavý, bir vahþi zafer…
Kadýnýn içi almadan, rýzasý dýþýnda, zamansýz, çirkin bir beden kuþatmasý ile ‘içine alma da göreyim’ diyerek kadýný zorla ele geçirmek, öyle yaptýðýný sanmaktýr…
B. Faust’un dediði gibi,’Hayýr!’ deme hakkýna vurulan en þiddetli darbe. Cinsel etkinlikte kadýnýn eþi, zamaný ve yeri seçme hakkýný yadsýyarak, özerkliðini tehdit eder. Yaralayýcýdýr ama tecavüz korkusu vardýr bir de, o sakatlayýcýdýr.
Uygarlýðýn en temel terörizmidir.
Saldýrýdýr düpedüz, düþmanca, aþaðýlayan bir þiddettir.
Çocuklarýn aile içinde saldýrýya uðramasý örtbas edilir, bu da ýrza geçme olaylarýnýn gerçek sayýsýný bilmemizi engeller.
Tüm ýrza geçme eylemleri güç gösterisidir, kaba ve akýlsýz gücün gösterisi, hayvanidir üstelik.
Irz düþmaný erkektir ama kadýnýn güvenliði de niyeyse hep erkeðin yamacýnda aranýr…
Sokakta derin dekolteli giysiyle erkeði kýþkýrtabildiði gibi, tecavüzü ‘hak eden’ kadýn, döþekte erkeðine hayýr diyerek de tecavüze uðrayabilir… Kapalýsýyla açýðýyla tüm kadýnlar bu hedef tahtasýndadýr ve tecavüzcü de birkaç gündür ekranlarda boy gösteren, TSK atýþ talimatnamesinde yeri olmasa da bir yüzbaþýnýn uyguladýðý gibi, domalýp bacak arasýndan ve tersinden silahýný ateþlemekle eþtir…
Öyle ya da böyle, edebiyle, yahut dekolte çekimiyle yahut domalarak bilmem neresinin ufkundan tetik çekilmiþtir, kurþun hedefe saplanmýþtýr.
Yani S. Brownmiller’in dediði gibi, ‘tecavüzcüler ataerkilliðin hücum kýt’asýdýr ve erkek egemenliði için gereklidirler’.
Artýk bari bunu understand hoca…
Tabii Marilyne French döktürüyor bu konuda her konuda yaptýðý gibi;
’Dünyadaki, toplum içindeki yeri ve öbür erkeklerle iliþkisi ne olursa olsun, kadýn konusunda tüm erkekler ýrz düþmanýdýr! Baþka hiçbir þey deðil! Gözleriyle ýrza geçiyor, yasalarý ve töreleriyle, kurallarýyla ýrza geçiyorlar.’
Gene ona göre, erkek çocukluktan itibaren erkeðin kadýndan üstün olduðu mesajýyla bombardýman edilince, bu kadýnlarýn davranýþlarýný denetleyip, söz ve fiziksel saldýrýda bulunabilecekleri anlamýna geliyor onlarýn… Ve dünya saldýrgan erkekler üzerine kurulu bir yer.
Kadýnlarýn ýrzýna geçmek, gene French’e bakarsanýz, kocalarýna, aþýklara ve dekolteyle tetiklenen sokaktaki hayvanlara tanýnmýþ bir haktýr… Ve tecavüz dediðimiz þey, kadýnlara karþý yürütülmekte olan geniþ çaplý savaþýn ancak bir cephesidir, en zavallý cephesi…
Önemli bir noktaya da parmak basýyor, sadistçe þiddetin aslýnda erkek doðasýnda olmayýp, bunun bir alay kurum tarafýndan onlara aþýlandýðý noktasýna… Ki bence hocanýn ettiði gaf iþte bu yüzden önemli, artýk bir sýnýr çizgisi, aþýlabilecek bir eþik oldu % bilmem kaç dekolteyle tecavüzü hak edip, belli yüzdeyle o suça ortak olmak…
O yüzden inkârdan gelmeyi býrakýp, özrünü dilemeli…
Hatta bütün erkekler adýna, cinsel þiddetin erkek cinsinin sorunu olduðunu kabul ve çözümüne öncülük etmeli…
Peru’nun varoþlarýndaki kadýnlar tecavüze uðradýklarýný duyurmak için düdük çalarlarmýþ. Düdük sesini duyan öbürleri hemen hemcinslerinin yardýmýna koþarmýþ.
Tamam iþte, ey ülkemin tüm kadýnlarý, haydi gelin, 8 Mart’ý bu yýl böyle karþýlayalým;
Boynumuzda düdük, omuzdaki bir aský düþürülmüþ, göðüs dekoltemiz miktar-ý kâfide açýlmýþ, etekler mini, jartiyer þayan-ý tavsiye, yüksek topuklar üstünde, sütyen takýlmasa daha hoþ, elbet göz ve gönül incitmeyecek beden ve dirilikte memesi olanlar takmasýn, astarsýz etek olabilir, dantel bluzu fanilasýz giymek olabilir, dar kot, þort, þeffaf giysi olabilir, hoþ koku, savrulan saçlar, kýþkýrtýcý takýlar, yüz boyamak da olabilir. Hingirdemek, yüksek sesle kahkaha atmak da yakýþýr…
Tadýndan yenmez bu eylemin…
Bakalým sokaklar dolusu erkek ne yapar, bunca özgürlüðü ve faryapý akýllarý, gönülleri ve bilmem nereleri ne kadar çeker (!)?
Hadi kadýnlar, Allah aþkýna, hatýrým için, güneþ ufuktan sahiden de böyle daha güzel doðar, soyunalým arkadaþlar… Kapalý olan hemcinslerimiz de uygun biçimde bu eyleme katýlabilir, bulunur bi yolu, haydi, 8 Mart’ta yahut o tarih pek uzak, onu beklemeden, hemen…
Ayþe Kilimci
19.02.2011